Karaman, “Kimi yazılarım istemediğim halde hak etmeyen bazılarını incitmiş olabilir, onlardan affımı ve haklarını helâl etmelerini dilerim” ifadesi ise dikkat çekti.
Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman köşe yazarlığını bıraktığını duyurdu. Karaman, “Artık hastayım ve yorgunum, ‘sorulara cevaplar’ yazısı yazacağım” dedi.1995 yılından itibaren Yeni Şafak gazetesinde yazdığı belirten Karaman, “Hâsılı köşe yazarlığı çileli bir iştir, buna rağmen 86 yaşıma kadar yazmaya devam ettim. Şimdi artık hastayım ve yorgunum. Bu yüzden bu son yazıma kadar olduğu gibi köşe yazısı yazmayacağım, sıhhatim elverdiğince pazar günleri bir köşede çıkacak ‘sorulara cevaplar’ yazısı yazacağım” sözleriyle köşe yazısı yazmayı bıraktığını duyurdu.Karaman, “Kimi yazılarım istemediğim halde hak etmeyen bazılarını incitmiş olabilir, onlardan affımı ve haklarını helâl etmelerini dilerim” ifadesi ise dikkat çekti.
ADI ‘SARAY FETVACISI’NA ÇIKTI, ANTİDEMOKRATİK UYGULAMALARI DESTEKLEDİ
Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman, Saray’ın istediği yönde fetvalar vermekle eleştiri oklarının hedefinde olmuştu. İşte verdiği ‘fetvalardan’ bazıları:
“ZARURET HALİNDE HALKIN MALINI GASP ETMEK CAİZDİR”
Tartışmalı fetvalarıyla gündeme gelen Yenişafak yazarı Hayrettin Karaman, “Zarûret bir kimseyi, halkın malını gasp etmeye mecbur bıraksa onun için bu caiz olur” iddiasında bulunmuştu.
“RÜŞVET VERMEK CAİZDİR, İHTİYAÇ VARSA HARAM DA YİYEBİLİRSİNİZ”
Karaman, 6 Mayıs 2018 tarihli yazısında, ihtiyaç halinde kişilerin ya da devletin, başkalarının malını gasp etmesinin caiz olduğu yolundaki fetvasını bir ileri aşamaya taşıdı. Karaman bir işin devlet kurumlarında hal edilmesi için rüşvet vermenin de caiz ve ümmetin selamati için haramların helal olabileceğini öne sürdü.ihtiyaç halinde kişilerin ya da devletin, başkalarının malını gasp etmesinin caiz olduğu yolundaki fetvasını bir ileri aşamaya taşıdı. Karaman bir işin devlet kurumlarında hal edilmesi için rüşvet vermenin de caiz ve ümmetin selamati için haramların helal olabileceğini öne sürdü.
“SUÇU SABİT OLMASA DA ŞÜPHELİLER CEZALANDIRILABİLİR”
Hayrettin Karaman, 17 Kasım 2017 tarihli yazısında, 15 Temmuz sonrasında suçu sabit olmasa da ‘şüpheli’ olan kişilerin meslekten ihraç ve tutuklama gibi tedbirlerle etkisiz hale getirilmelerinin normal olduğunu, kamu yararın bireysel mağduriyetlerden önce geldiğini öne sürdü.
“GÜLEN FIRKASI HALİFEYE BİAT ETMEDİ, YAPILANLARI HAK EDİYOR”
Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman, 5 Ağustos 2017 tarihli yazısında Gülen Cemaatini “ümmetin bey’at [biat] ettiği başkanın karşısında durduğu için devletin onların yakasına yapıştığını ve hak ettiklerini yaptıklarını söyledi.
“ERDOĞAN’IN YANINDAYIM” DEDİ
Yeni Şafak yazarı, ilahiyatçı Hayrettin Karaman, 14 Haziran 2018’de yazdığı makalede ise, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Fethullah Gülen’e yönelik ‘yalancı peygamber, sahte veli…’ açıklamalarından sonra Erdoğan’ın yanında yer aldığını belirterek ‘Davama hadim olduklarına inandığım için Erdoğan’ı ve iktidarını destekliyorum’ dedi.
ÇOBANIN OYU TARTIŞMASINA İSLAMİ BOYUT: “MÜNAFIKLARI SEÇEBİLİRLER”
Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman, ‘çobanın oyuyla benim oyum bir mi’ tartışmasına İslami bir boyut getirmişti. 22 Ekim 2017 tarihli yazısında Karaman bir İslam devletinde sıradan vatandaşların propagandanın etkisi ile ahlâksız, liyakatsız hatta ikiyüzlü (münafık) kimseleri iş başına getirme ihtimalleri olduğu için seçmen olamayacağını, başkanı seçecek meclisin ‘tabii ayıklanma ile seçilmiş, cemaatin itimadını kazanmış kimseler’ olması gerektiğini öne sürdü.
“AKP’DE ÇÜRÜME VAR AMA ‘DOĞRUCU DAVUTLUK’ YAPIP SÖYLEMEK MEŞRU DEĞİL”
Başka bir yazısında ise Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman, Erdoğan’ın yakın ve uzak çevresi ile AKP iktidarında ahlak ve liyakat olarak arızalar ve çürümeler olabileceğini ancak ‘doğrucu davutluk’ adına bunları dile getirmenin caiz ve meiru olmadığını olmadığını iddia etti.
“SİGARA İÇEN BAŞÖRTÜLÜ KADINLAR EDEPSİZ”
AKP politikalarının destekçisi ve fetvacısı olarak bilinen Yeni Şafak yazarı Hayrettin Karaman’nın sigara içen başörtülü kadınlarla ilgili yorumu büyük tepki toplamıştı. Karaman, “Başı açık kadının sigara içmesi haram başörtülü kadının içmesi hem haram hem edepsizlik” dedi.
NOT: Yazıdaki mavi kelimelere tıklayarak yazılara ulaşabilirsiniz.