• ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • YAZARLAR
  • DÜNYA
  • POLİTİKA
  • EKONOMİ
  • RÖPORTAJ
  • SPOR
  • ZULÜM GÜNLÜĞÜ
  • VİDEO HABERLER
  • DİĞER
    • UZAK DOĞU
    • AVRASYA
    • AVRUPA
    • AMERİKA
    • AİLEM
    • TEKNOLOJİ
    • KONUK YORUM
No Result
View All Result
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • YAZARLAR
  • DÜNYA
  • POLİTİKA
  • EKONOMİ
  • RÖPORTAJ
  • SPOR
  • ZULÜM GÜNLÜĞÜ
  • VİDEO HABERLER
  • DİĞER
    • UZAK DOĞU
    • AVRASYA
    • AVRUPA
    • AMERİKA
    • AİLEM
    • TEKNOLOJİ
    • KONUK YORUM
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Home AİLEM

Şeker ve kalbe karşı narenciye

Ağustos 31, 2016
in AİLEM, Manşet
Avustralya’nın 1. Dünya Savaşı’nda kaybolan denizaltısı 103 yıl sonra bulundu
0
Görüntüleme
Facebook'da PaylaşTwitter'da Paylaş

Yeni bir araştırmaya göre narenciye tüketmek, birçok ülkede giderek daha büyük bir sağlık sorunu olmaya başlayan obezite yani aşırı şişmanlığa bağlı kronik hastalıkları önlemeye yardımcı olabilir.Şeker, kalp ve karaciğer hastalıkları, insanlar şişmanladıkça artıyor. Ancak narenciyede bulunan flavanon adlı antioksidan madde, insan bedeninde oksitlenmeye bağlı stresin azaltılmasına yardımcı oluyor. Obezite kaynaklı hastalıkların nedeninin, oksitlenme ve buna bağlı enflamasyon olduğu biliniyor.Yağ oranı yüksek beslenme alışkanlığı olanların bedenlerindeki yağ hücreleri, hücrelere zarar veren tepkimeli oksijen türleri üretmeye başlıyor. Yağ hücreleri çok büyüdüğü zaman, ki bu obez bireylerde görülüyor, tepkimeli oksijen türü miktarı artıyor ve bu durum, enflamasyon ve kronik hastalıkların oluşmasına yol açıyor.Uzmanlar, sebze ve meyvelerde bulunan aktioksidanların, tepkimeli oksijen türleriyle mücadele etmeye yardımcı olduğunu söylüyor. Araştırmalarda, yüksek yağ oranlı beslenme alışkanlığı olan hayvanlarda oksitlenmenin azaltığı gözleniyor.

Araştırmayı, Brezilya’daki Estadual Paulist Üniversitesi’nden uzman Paula Ferreira yürüttü. Ferreira ve ekibinin yaptığı bir ay süren deneyde 50 fare kullanıldı. Farelerin bir kısmı normal şekilde beslenirken bir kısmına yağ oranı yüksek gıdalar verildi. Son grupsa içinde üç flavanon bulunan yağ oranı yüksek gıdalarla beslendi.

Amerika’nın Sesi’nin haberine göre, uzmanlar, içinde flavanon olmayan yüksek yağ oranlı gıdaları tüketen farelerin hücrelerindeki tahribatın, normal diyetle beslenen farelere göre yüksek olduğunu tespit etti.

BU HABERLER İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kanser hastası mahpusa 5 aydır zulüm: Ölüme mi terk ediyorlar?

Avustralya’da göçmenlikte yeni gerilim: Kabine Burke’ün planında uzlaşamadı

Sydney Havalimanı’nda faciaya kıl payı: Jetstar ve Qatar uçakları çarpışmaya ramak kaldı

Yüksek yağ oranlı beslenen farelerin kanlarında, hücre tahribarını gösteren maddelerin miktarı, normal diyetle beslenenlere oranla yüzde 80 daha fazlaydı. Karaciğer tahribarıysa yine normal diyetle beslenenlere kıyasla yüzde 57 daha yüksekti.

Ancak içinde hesperidin, eriositrin ve eriodiktyol adlı üç farklı flavanon bulunan yüksek yağ oranlı gıdalarla beslenen farelerin hücre tahribarında, standart diyetle beslenenlere oranla azalma görüldü. Karaciğer tahribarındaki azalma yüzde 50 ila 64’ü buldu.

Uzmanlar, obez farelerin, kilo kaybetmeseler bile narenciye flavanonları tüketerek daha sağlıklı hale geldiklerini söylüyor.

Uzman Paula Ferreira, ”Elde ettiğimiz sonuçlar, gelecekte, bir tür antioksidan olan narenciye flavanonlarını, obezitenin neden olduğu kronik hastalıkları önleme ya da ertelemede kullanılabillir” diye konuşuyor.

Uzmanlar, narenciyenin, kişiler obez olmasalar bile yağ oranı yüksek beslenme alışkanlıkları olan kişiler için de yararlı olduğu görüşünde. Paula Ferreire, flavanon tüketmenin en iyi yolunun, örneğin portakal suyu içmek gibi narenciye sıvısı tüketmek olduğunu belirtiyor.

Uzmanlar, araştırmanın sonuçlarını, dünyanın en büyük bilimsel topluluğu olan Amerikan Kimya Cemiyeti’nin Pennsylvania’daki yıllık toplantısında sundu.

Çalışmanın bir sonraki aşaması, insanlar üzerinde araştırmalar olacak. Narenciye flavanonlarının sıvı mı yoksa hap şeklinde mi daha sağlıklı olacağı, sıvı ve hapın aynı etkiye sahip olup olmadığı, araştırmanın bir sonraki ayağında incelenecek.

PAYLAŞTweetPAYLAŞ
ÖNCEKİ HABER

Motosikletli Aborjin gencin ölümü tepkiye neden oldu

SONRAKİ HABER

Hakkâri ve Şırnak ilçe oluyor, belediyelere kayyım geliyor

BENZER HABERLER

Kanser hastası mahpusa 5 aydır zulüm: Ölüme mi terk ediyorlar?
Manşet

Kanser hastası mahpusa 5 aydır zulüm: Ölüme mi terk ediyorlar?

Ağustos 10, 2026
Avustralya İçişleri Bakanı Burke: Suçla bağlantılı kişilere bu ülkede yer yok
Avustralya

Avustralya’da göçmenlikte yeni gerilim: Kabine Burke’ün planında uzlaşamadı

Ağustos 10, 2026
Sydney Havalimanı’nda faciaya kıl payı: Jetstar ve Qatar uçakları çarpışmaya ramak kaldı
Avustralya

Sydney Havalimanı’nda faciaya kıl payı: Jetstar ve Qatar uçakları çarpışmaya ramak kaldı

Ağustos 10, 2026
Demirtaş ve Mızraklı’dan çerçeve yasa mesajı:Bir al-ver süreci değil, kirli planlar aramasın
Manşet

Demirtaş ve Mızraklı’dan çerçeve yasa mesajı:Bir al-ver süreci değil, kirli planlar aramasın

Ağustos 10, 2026
İran dini lideri Mücteba Hamaney’in görüntüleri paylaşıldı
Dış Haberler

İran dini lideri Mücteba Hamaney’in görüntüleri paylaşıldı

Ağustos 10, 2026
Üniversitesi KHK ile gasp edildi: Münih Üniversitesi Profesörü Zekeriya Aktürk, öfkeyi umuda, umudu başarıya dönüştürdü
Manşet

14 ay hapis yattı, Almanya’ya sığındı: KHK’lı Prof. Dr. Aktürk’ten ilham veren başarısı

Ağustos 9, 2026
  • All
  • Manşet
Kanser hastası mahpusa 5 aydır zulüm: Ölüme mi terk ediyorlar?
Manşet

Kanser hastası mahpusa 5 aydır zulüm: Ölüme mi terk ediyorlar?

by adminzaman
Ağustos 10, 2026
0

  Kanser hastası mahpusa beş aydır tedavi yok: “Eşimi ölüme mi terk ediyorlar” Şanlıurfa’da Hizmet Hareketi  Cemaatine yönelik soruşturmalar kapsamında...

Avustralya İçişleri Bakanı Burke: Suçla bağlantılı kişilere bu ülkede yer yok

Avustralya’da göçmenlikte yeni gerilim: Kabine Burke’ün planında uzlaşamadı

Ağustos 10, 2026
Sydney Havalimanı’nda faciaya kıl payı: Jetstar ve Qatar uçakları çarpışmaya ramak kaldı

Sydney Havalimanı’nda faciaya kıl payı: Jetstar ve Qatar uçakları çarpışmaya ramak kaldı

Ağustos 10, 2026
Demirtaş ve Mızraklı’dan çerçeve yasa mesajı:Bir al-ver süreci değil, kirli planlar aramasın

Demirtaş ve Mızraklı’dan çerçeve yasa mesajı:Bir al-ver süreci değil, kirli planlar aramasın

Ağustos 10, 2026
İran dini lideri Mücteba Hamaney’in görüntüleri paylaşıldı

İran dini lideri Mücteba Hamaney’in görüntüleri paylaşıldı

Ağustos 10, 2026
Sınırsız kontenjan

Gönüllerin şifresi: Selam

Ağustos 9, 2026

İLETİŞİM

info@zamanaustralia.com.au australiazaman@hotmail.com

Sydney Ofisi telefonu

+61 02 96496006

27 Queen Street Auburn NSW 2144 Australia

Sosyal Medya

Bluesky
Mastodon
Twitter

AVUSTRALYA REHBERİ

 

    • Yurtdışında yaşam şartları ve göçmen alan 8 ülke
    • Ücretsiz tercüme hizmetinden nasıl faydalanabilirim?
    • Avustralya Hakkında Genel Bilgi
    • Avustralya’daki Kutsal Kaya: Uluru
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • YAZARLAR
  • DÜNYA
  • POLİTİKA
  • EKONOMİ
  • RÖPORTAJ
  • SPOR
  • ZULÜM GÜNLÜĞÜ
  • VİDEO HABERLER
  • DİĞER

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • YAZARLAR
  • DÜNYA
  • POLİTİKA
  • EKONOMİ
  • RÖPORTAJ
  • SPOR
  • ZULÜM GÜNLÜĞÜ
  • VİDEO HABERLER
  • DİĞER
    • UZAK DOĞU
    • AVRASYA
    • AVRUPA
    • AMERİKA
    • AİLEM
    • TEKNOLOJİ
    • KONUK YORUM