Avustralya Federal Başbakanı Anthony Albanese, İngiltere Başbakanı Sir Keir Starmer’ın istifasının ardından yaptığı açıklamada, Starmer’ı “bir dost” olarak nitelendirerek kendisine destek mesajı gönderdi. Albanese, iki liderin görev süreleri boyunca birçok önemli konuda yakın iş birliği içinde çalıştığını vurguladı.
Albanese, yaptığı açıklamada Starmer’ın ayrılışından duyduğu üzüntüyü dile getirerek, “Keir bir dosttur. Bugün onun için çok zor bir gün olmalı. Düşüncelerim kendisi ve ailesiyle birlikte” dedi.İki ülke arasındaki güçlü ilişkilerin kişilere bağlı olmadığını belirten Albanese, Avustralya ile Birleşik Krallık arasındaki stratejik ortaklığın devam edeceğini söyledi.
Üç kritik başlıkta yakın iş birliği
Başbakan Albanese, Starmer ile özellikle AUKUS güvenlik ortaklığı, Ukrayna’ya verilen destek ve çocukların sosyal medyanın zararlarından korunmasına yönelik çalışmalar konusunda yakın iş birliği yürüttüklerini hatırlattı.
Albanese, “AUKUS kapsamında bölgemizin güvenliğini güçlendirmek için birlikte çalıştık. Ukrayna’nın cesur halkına verdiğimiz desteği ortak bir kararlılıkla sürdürdük. Ayrıca çocuklarımızı sosyal medyanın zararlarından korumaya yönelik önemli adımlar attık” ifadelerini kullandı.
“İlişkilerimiz güçlü şekilde sürecek”
İngiltere’nin son on yılda yedinci başbakanını belirlemeye hazırlandığı bir dönemde konuşan Albanese, iki ülke arasındaki tarihi bağların ve ortak değerlerin güçlü şekilde devam edeceğini vurguladı.
“Avustralya ve Birleşik Krallık arasında derin tarihi bağlar, ortak çıkarlar ve güçlü dostluk ilişkileri bulunuyor. Hükümetler değişse de bu ilişkiler güçlü şekilde sürecektir” diyen Albanese, yeni İngiltere hükümetiyle de yakın çalışmayı sabırsızlıkla beklediğini kaydetti.













